بزرگداشت استاد پیشکسوت جناب آقای مهندس زرین اقبالی برگزار شد بزرگداشت استاد پیشکسوت جناب آقای مهندس زرین اقبالی برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1401/4/5 | 
 
 
 به گزارش  دانشکده علوم مالی ؛ به همت گروه ریاضیات مالی و نیز ریاست محترم دانشکده سرکار خانم دکتر زهرا دیانتی دیلمی روز چهارشنبه  اول تیر ماه ۱۴۰۱، مراسم نکوداشت هیات علمی پیشکسوت دانشکده ، جناب آقای مهندس حسین زرین اقبالی با حضور معاون محترم آموزشی جناب آقای دکتر روح اللهی ،مدیریت محترم همکاری های بین الملل جناب آقای دکتر عبادتی, اعضای محترم هیأت علمی دانشکده  و جمعی از اساتید پیشکسوت دانشگاه علوم اقتصادی سابق،  در سالن پیامبر اعظم (ص) دانشکده علوم مالی برگزار گردید.
در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود ملی، آقای دکتر یزدانیان معاون محترم پژوهش دانشکده که اجرای این مراسم را به عهده داشتند، شعری در وصف معلمان و اساتید قرائت کردند و خاطر نشان کردند این مراسم به مناسبت گرامیداشت و پاسداشت زحمات و کوشش آقای مهندس حسین زرین اقبالی  که  ازنظر علمی، اخلاقی و حرفه ای از افتخارات دانشگاه هستند، برگزار گردیده است.
سپس ریاست محترم دانشکده سرکار خانم دکتر زهرا دیانتی دیلمی ضمن خیر مقدم به مهمانان و اساتید فرهیخته به ایراد سخنانی در خصوص ارزش مقام شامخ استاد پرداختند و از پیشکسوتان محترم به پاس زحمات بی­ دریغ و خستگی ناپذیرشان تقدیر نمودند.  ایشان با اشاره به تعداد بالای رتبه های تک رقمی و برتر دانشجویان دانشکده علوم مالی در آزمونهای سراسری تحصیلات تکمیلی، ابراز خرسندی نمودند و اظهار داشتند که این افتخارات، ماحصل زحمات و بنای نیکی می باشد که شما بزرگواران در دانشکده به یادگار گذاشته اید و تجلیل و قدردانی از مقام شامخ استادانی که سالیان عمر را  صرف تحقیق، تألیف و تدریس کرده‌اند؛ وظیفه دانشکده می باشد و خوشحالیم که امروز فرصتی فراهم شد تا به قدر توانمان از سال‌ها حضور و تدریس آقای مهندس حسین زرین اقبالی  در این دانشکده قدردانی کنیم. سپس از ریاست محترم دانشگاه و کلیه همکاران  بالاخص جناب آقای دکتر جعفری، جناب آقای دکتر یزدانیان، سرکار خانم رازی ، جناب آقای خورشیدوند، سرکارخانم عیسی پور و سرکارخانم اسکندری زاد و همچنین نیروهای زحمتکش خدمات که در برپایی این مراسم مشارکت داشته‌اند، تشکر کردند.


سپس نماهنگ و کلیپی از سوابق شغلی، تحصیلی و آلبوم عکس‌هایی از آقای مهندس حسین زرین اقبالی   پخش گردید.
 

در ادامه این مراسم، جناب آقای دکتر منطقی  به ایراد سخنانی  از جمله اهمیت آموزش و نقش اساتید در آموزش صحیح نسل آینده پرداختند. ایشان افزودند: ما اینجا دور هم جمع شده ایم تا پاس بداریم کوشش های کسانی را که امروز مرهون زحمات آنان هستیم و به بیان خاطراتی از دانشگاه علوم اقتصادی سابق و زحمات بی شائبه مدیران و اساتید محترم آن، از جمله آقای مهندس زرین اقبالی پرداختند و ضمن بیان محسنات اخلاقی و شخصیتی ایشان، ابراز امیدواری کردند که این دانشکده بتواند با ادامه دادن راه این بزرگان به جایگاه واقعی خود برسد.
سپس از حضور اساتید محترم پیشکسوت دانشگاه جناب آقای حسینی عراقی، جناب آقای دکتر صفار، جناب آقای دکتر اعلائی فرد و جناب آقای تراب زاده و  همچنین از مدیر محترم سابق آموزش های ضمن خدمت دانشگاه علوم اقتصادی سابق،  جناب آقای انوری زاده و اساتید پیشکسوت- جناب آقای دکتر دلیری و جناب آقای دکتر خلیلی- دعوت به سخنرانی شد.

ابتدا آقای دکتر دلیری استاد پیشکسوت دانشکده بیان داشتند، در افتتاح دانشکده علوم اقتصادی سابق از بنده به عنوان یکی از مدیران وزارت امور دارایی و اقتصادی دعوت کرده بودند و افتخار حضور داشتم. رئیس محترم جمهور وقت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بودند که از ایشان جهت افتتاح دانشکده دعوت بعمل آمده بود. آقای دکتر دلیری به نقل از معظم له فرمودند که وزارت امور دارایی و اقتصادی وزارتخانه بزرگ و تاثیرگذاری می باشد و باید دانشجویانی تربیت شوند برای بورسیه و در همه بدنه وزارت امور دارایی و اقتصادی تزریق بشود. زیرا سیاست های کلی اقتصادی نظام با این وزارتخانه می باشد.
سپس ایشان به بیان سیر تاریخی و زحماتی که برای تاسیس این دانشکده کشیده شده پرداختند و بیان نمودند جناب آقای ایروانی که ریاست اسبق وزارت امور حسابداری و دارایی بودند ، زحمات فراوانی را جهت افتتاح و تشکیل دانشکده امور اقتصادی و دارایی متقبل شدند. دانشکده در آغاز ساختمانی نداشته و دانشجویان در مدرسه شهید مطهری (ره) بوده اند و ساختمان ۲ طبقه بانک تجارت را از مدیر عامل وقت در اختیار گرفتند و  همه همکاران از جمله  آقای مهندس زرین اقبالی و آقای انوری زاده تشریف آوردند، کمک کردند و ساختمان دانشکده را رونق دادند. ابتدا در طبقه اول  رستورانی ساخته  شد. بنده معاون آقای دکتر عرب مازاد ( اولین رئیس دانشکده) بودم و جز اولین افراد در دانشکده بودیم. اولین ساختمانی که به عنوان خوابگاه در خیابان پاسداران خریداری شد، حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ نفر از دانشجویان را اسکان داد وخوابگاهی ۳ طبقه در خیابان شادمان برای خواهران تدارک دیدیم. ما در ابتدا بودجه کلانی نداشتیم و با کمک مجموعه های از بانک ها و بیمه ها و حمایت همکارانی از  جمله آقای دکتر صفار که مدیر گروه حسابرسی و نماینده از سوی سازمان حسابرسی بودند، جناب آقای مهندس ایثاری به عنوان معاون سابق بیمه مرکزی، جناب آقای مرحوم دکتر حیاتی  و جناب آقای حسینی عراقی امکانات و منابع مالی خوبی برای دانشکده فراهم کردیم.

در ادامه مراسم جناب آقای انوری زاده فرمودند بنده در سال ۱۳۴۸ استخدام در واحد آموزش  وزارت اقتصادی ودارایی شدم و در سال ۱۳۵۶ معاون دفتر آموزش و بعد از انقلاب معاون تشکیلات آموزش و مدتی هم سرپرست تشکیلات آموزش و بودجه بوده ام. در آن زمان جلسه ایی با آقای دکتر نوربخش که وزیر وقت بوده اند تشکیل شد و ایشان پیشنهاد دادند آموزش را گسترش دهیم و دانشکده ای ایجاد کنیم.  در نهایت با همیاری افراد زیادی از جمله مسئولان بانک ها، بیمه ها، گمرک، سازمان حسابرسی دانشکده تشکیل شد و بنده مسئولیت آموزش های تخصصی ضمن خدمت وزارت امور دارایی و اقتصادی را به عهده داشتم.  آموزش هایی که داده می شد علاوه بر کل پرسنل وزارت امور دارایی و اقتصادی ، سایر سازمان های وابسته به وزارت دارایی شامل آموزش بوده اند، نه در تهران بلکه در استانها تحت پوشش بوده اند به طوریکه سرپرستی در تمام نقاط به عهده این مدیریت بوده و در پایان از دیدار با تمامی افراد حاضر  ابراز خوشحالی نمودند.
همچنین آقای دکتر خلیلی  استاد پیشکسوت دانشکده که  به بیان خاطراتی از آغاز تاسیس و کلاس های دانشجویی پرداختند.

در فراز پایانی مراسم، جناب آقای مهندس زرین اقبالی که ضمن تشکر و قدردانی از  برگزارکنندگان این مراسم بیان داشتند که بنده نه خود را در مرام دوستی نه در مقام معلمی شایسته این لطف و محبت نمی دانم و از تمامی حاضرین که در این مراسم شرکت داشتند، تشکر کردند و یادآور شدند این دانشکده از دیرباز به همت تمامی مسئولین، مقامات امور اقتصادی و دارایی، اعضای محترم هیات علمی و اساتید بزرگوار تاسیس شده و ابراز امیدواری کردند که در آینده نیز همچون گذشته و حال بتواند به عنوان سمبل و الگو برای سایر دانشگاه ها، موفق و موثر عمل نماید .
در پایان برنامه،  متن لوح سپاس،  تقدیمی از ریاست محترم دانشگاه خوارزمی به جناب اقای مهندس زرین اقبالی،  توسط جناب آقای دکتر یزدانیان قرائت و  هدایای اهدایی از ریاست محترم دانشگاه به ایشان تقدیم و از ایشان تجلیل گردید.

 





























 

دفعات مشاهده: 1371 بار   |   دفعات چاپ: 158 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر