اعطای بورسیه تحصیلی دانشگاه مستنصریه عراق به دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه خوارزمی

 | تاریخ ارسال: 1402/12/6 | 
روز سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ دیدار مجازی بین مدیران بخش روابط بین الملل دانشگاه خوارزمی و همچنین مدیران آموزشی، پژوهشی و بین الملل دانشگاه مستنصریه صورت گرفت و طرفین ابعاد مختلف همکاریهای دوجانبه میان این دو دانشگاه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
نمایندگان دانشگاه مستنصریه از نمایندگان دانشگاه خوارزمی دعوت کردند که در کنفرانس آتی این دانشگاه شرکت کنند و مقالات علمی و پژوهشی خود را ارائه دهند. مقرر شد جزئیات مربوط به این کنفرانس در فرصتی دیگر ارسال شود.
هر دو طرف درباره امکان تبادل دانشجویان و اساتید صحبت کردند و به توافق رسیدند که شرایط اسکان دانشجویان و اساتید پژوهشگر را فراهم سازند و دانشجویان و اساتید بتوانند از گرنت ها، لابراتوارها و امکانات موجود دیگر بصورت متقابل استفاده کنند.
همچنین طرفین درباره تعداد نشریات علمی دو دانشگاه بحث و گفتگو کردند. در این ارتباط مقرر گردید دانشگاه خوارزمی در خصوص ژورنالهای علمی بویژه ژورنالهای نمایه شده در پایگاه اسکوپوس، تجربیات خود را به دانشگاه مستنصریه منتقل نماید. در این نشست جناب آقای دکتر عظیمی، مدیر محترم مرکز روابط بین الملل دانشگاه خوارزمی؛ در خصوص انتشار مقالات مشترک بین محققان عراقی و ایرانی (دانشگاه خوارزمی) و پرداخت هزینه های انتشار مقالات مشترک توسط طرف عراقی گفتگو کرد که مورد موافقت طرف عراقی قرار گرفت.
همچنین مقرر شد رئیس اداره همکاریها و مشارکتهای بین المللی، پس از بررسی زمینه ها در دانشکده ها برای دریافت مجوزهای ژورنالهای بین المللی و احصای نام و عناوین نشریات موجود در دانشگاه دارای شاخص اسکوپوس را برای طرف عراقی ارسال کند. همچنین طرفین در مورد انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک، تبادل استاد-دانشجو و همچنین اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان دانشگاه خوارزمی برای تحصیل در دانشگاه مستنصریه گفتگو کردند.
دانشگاه مستنصریه از دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری برای ادامه تحصیل در رشته های مختلف به صورت بورسیه تحصیلی کامل و بدون نیاز به پرداخت شهریه سالانه شش هزار دلاری دانشگاه مستنصریه دعوت کرد. نمایندگان دانشگاه مستنصریه از امکان اسکان رایگان دانشجویان دختر در خوابگاههای دانشجویی خبر دادند.
نمایندگان دانشگاه مستنصریه درباره زبان ارائه دروس اظهار داشتند که بسته به رشته مورد نظر زبان دروس انگلیسی یا عربی است و تدریس در رشته های رشته های پزشکی، مهندسی و علوم کاربردی به زبان انگلیسی است.
همچنین خانم دکتر اکبری معاونت محترم دفتر روابط بین الملل درباره آمادگی برگزاری کارگاه های تخصصی با دانشگاه مستنصریه در موضوعات زبانهای خارجی، فنی مهندسی، علوم کاربردی و ... صحبت کرد و بر لزوم آموزش زبان فارسی برای دانشجویان عراقی به عنولن یکی از شرایط مهم برای تحصیل در دانشگاه خوارزمی تاکید نمود. در ادامه از آمادگی مرکز آزفا دانشگاه خوارزمی برای برگزاری دانشگاه برای دوره های آنلاین و حضوری زبان فارسی صحبت کرد.
از دیگر محورهای این نشست گفتگو درباره رشته و دانشکده گردشگری بود. با توجه به اینکه دانشگاه خوارزمی از معدود دانشگاههای کشور است که مجوز و گروه آموزشی رشته گردشگری دارد؛ و از طرفی دانشکده گردشگری دانشگاه مستنصریه از نقاط قوت این دانشگاه در کشور عراق محسوب می شود؛ لذا برنامه ریزی برای توسعه همکاری بین دو دانشگاه تسریع شود. در این راستا مقرر شد برای تسریع امور و فعالیتهای مشترک، ارتباطی میان محققان و پژوهشگران هر دو طرف ایجاد شده و طرفین موارد را به اطلاع علاقمندان رسانده شود.
در پایان دکتر عظیمی در ادامه به معرفی امکانات و ظرفیتهای موجود در مرکز آموزش های آزاد و مجازی پرداختند و از توانمندیهای این مرکز برای ارائه طیف وسیعی از کارگاه ها در موضوعات گوناگون صحبت کردند. این دوره ها می توانند به صورت کوتاه مدت اعم از یکروزه، دو روزه، یه هفته ای، ماهانه و دوره های بلند مدت فصلی، سالانه، مدارس تابستانی-زمستانی، بوت کمپ و ... ارائه شوند و لذا مقرر شد در جلسات آنلاین بعدی با مدیریت مرکز آموزش آزاد و مجازی در این ارتباط گفتگویی صورت گیرد.




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 3230 بار   |   دفعات چاپ: 34 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر